Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/httpd/vhosts/budibolji.com/httpdocs/wp-content/plugins/convertplug/framework/class-cp-geolocation-target.php on line 209 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/httpd/vhosts/budibolji.com/httpdocs/wp-content/plugins/reading-time/reading_time.php on line 42

Za čitanje potrebno oko 1 min.

Poslanstvo je trajalo 23 godine. U mektebu smo učili da je Poslanik a.s. proveo 13 godina u Mekki i 10 u Medini.

Sadržaj kur'anske objave u mekkanskom periodu nije isti onome u medinskom.

Način života, problemi koji su se javljali, poslovi i način kako su muslimani, sa Poslanikom a.s., provodili vrijeme u Mekki nije ni blizu isti onome u Medini.

Ljudski život, naš život, ima svoj mekkanski i medinski period.

Vrlo je važno prepoznati koji aspekti naših života su mekkanski, a koji medinski.

Još važnije, nema medinskog života bez mekkanskog. A opet, mekkanski mora biti upotpunjen sa medinskim.

Evo jedan primjer. Ili dva.

Čovjek (kaže da) vjeruje. Nije siromah. Ima imetka. Ali, nikako da upali lampica i da počne davati zekat ili da prestane uzimati kamatu ili…

Taj čovjek mora prvo istinski povjerovati, a to je mekanski period. I onda na istinskom i čistom šehadetu graditi medinske propise.

Jednako tako, čovjek može izvršavati određene propise, ali bez ubjeđenja. Možda izdvajanje sadake, klanje kurbana, pa i davanje novca na ime zekata,… mogu biti samo zavaravanje i bijeg od promišljanja o mekkanskom periodu.

Znači, čovjek mora biti stalno u promišljanju šta je njegova Mekka i šta je njegova Medina.

E ako je ovo ovako, hajde onda da vas pitam:

Šta bi onda trebala biti čovjekova hidžra?

Vaša hidžra?