Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/httpd/vhosts/budibolji.com/httpdocs/wp-content/plugins/convertplug/framework/class-cp-geolocation-target.php on line 209 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/httpd/vhosts/budibolji.com/httpdocs/wp-content/plugins/reading-time/reading_time.php on line 42

Za čitanje potrebno oko 6 min.

Jedan od posljednjih objavljenih kur’nskih ajeta kojeg često i u raznim situacijama citiramo jeste: „Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.“ (El-Maide, 3.)

Hajde da ovaj ajet ovako pokušamo percipirati: objavljivanjem posljednjih ajeta Objave i završetkom poslaničke misije Allah nam poručuje da je model življenja (islam) onaj model življenja s kojim je On zadovoljan i da su svi njegovi sadržinski elementi, svi temelji postulati, sva pravila – poznata i da je, u biti, taj model življenja Njegova blagodat, podareni i nezasluženi dar.

Danas se mnogo govori i piše o islamu. Islam se spominje u raznim kontekstima. Islam jeste ili bi trebao biti model života za stotine miliona muslimana na jednoj strani, a na drugoj, islam se optužuje i(li) uzima kao izgovor za ono sa čime nema ama baš nikakve veze.

Test

Mi muslimani nikada nismo imali više informacija o islamu ili bar prilika da ga upoznamo, ali čini mi se da ga nikad manje nismo živjeli. Sve ga manje, da tako kažem, konzumiramo. Ne zato što je loš ili, ne daj Bože, štetan za nas, nego zato što njegovi konkurenti traže saveznike u nekim dimenzijama naših ličnosti i nalaze ih.

Ako se odlučite ovaj tekst čitati do kraja hajde da o islamu mislimo na jedan drugačiji način. Pokušajmo predstaviti sebi da je islam – proizvod. Proizvod na otvorenom tržištu modela življenja (din) gdje postoje i drugi konkurentski proizvodi. Temeljna razlika između islama, kao modela življenja, i drugih proizvoda jeste u tome da je islam proizvod Allaha Uzvišenog, a ostali su ljudski izumi.

Svi mi konzumiramo razne proizvode u našoj svakodnevnici. Nekim proizvodima smo vjerni i dugoročno ih koristimo dok druge s vremena na vrijeme mijenjamo. Nevjerovatno je mnogo faktora koji utječu na to: šta ćemo koristiti u našim životima, kojim intenzitetom, od kojeg proizvođača, i sl. Skloni smo uvjerenju da sami biramo sve što koristimo, ali istina i nije baš takva. Podcjenjujemo moć, recimo, ambalaže u koju je upakovan proizvod, reklamiranja istog, kvalitetne distribucije, mjesta gdje se proizvod može nabaviti, osoba koje ga prodaju, i sl.

Ono što Uzvišeni Allah od nas traži jeste da živimo islam i da ga, u okvirima svojih mogućnosti, prenosimo i(li) dostavljamo drugima. Poznat je hadis Poslanika a.s. u kojem svakoga od nas čini odgovornim za ono što nam je povjereno. Pored pojedinačne odgovornosti svih nas za naše živote i odgovornosti unutar naših porodica, iz hadisa se lahko izvodi viši stepen odgovornosti za sve one koji prihvate neki oblik društvene odgovornosti (emanet). Temeljna zadaća imama, mu’allima, hatiba, muderrisa, muftije, reisu-l-uleme jeste brinuti kako ćemo taj savršeni i potpuni model življenja, taj Allahov proizvod, pakovati, u kakvu ga ambalažu umotati, kako ga reklamirati i hvaliti, kako druge motivirati da ga konzumiraju, kako ga kvalitetnije dostavljati onima koji ga već konzumiraju ili onima od kojih očekujemo da ga počnu konzumirati, odnosno naša je zadaća da se osposobljavamo za svaki od ovih segmenata.

Test

Skoro da nema proizvoda kojeg koristimo dulje vrijeme a da nije promijenio razna pakovanja, različite ambalaže, reklamira se na raznovrsne načine, distributivni kanali se poboljšavaju, dostupnost i lahkoća nabavljanja proizvoda se dovodi do perfekcije, permanentno se ulaže u edukaciju ljudi koji ga reklamiraju, prevoze od fabrike do trgovine ili do kućnih vrata itd.

Kada na ovaj način počnemo razmišljati o islamu onda se otvore brojne dileme i mnoga pitanja počnu žuljati ispod tepiha gdje odavno više mjesta nema. Kako i koliko brinemo o tome kako upakovati islam? Kako ga učiniti prisutnim u javnosti, kako ga reklamirati? Ponekad se stiče dojam da nas baš briga za svim ovim. Ili u najmanju ruku, kaskamo godinama iza vremena u kojem živimo. Naše najčešće opravdanje za inertnost, nespremnost da primjenjujemo sve dostupne oblike i tehnike dostavljanja poruke islama našoj djeci, mladima i svim ostalima, jeste kritika i minimiziranje svega novoga. Onoga momenta kada osnovni oblik promocije vlastitog bude napad i kritika tuđeg, govori o ćorsokaku u kojem se kritičar nalazi. Ovaj otpor u biti je samo jeftin trik da se pokuša skriti vlastita nesposobnost ili još gore – nespremnost na dodatno obrazovanje i podučavanje (novim) tehnikama i vještinama nužnim za hvatanje koraka s vremenom.

Previše je među nama romantičara koji uz čaj ili kahvu svakodnevno sanjare o nekom starom dobrom vremenu hvaleći ga kao jedino pravo vrijeme. Sve da i jeste tako, krajnje je vrijeme da se trgnu iz sanjarenja jer se to vrijeme sigurno neće vratiti. Potrebno je zasukati rukave i početi koristiti sve dozvoljene i dostupne modele dostavljanja poruke islama ljudima. I to ne na način da nastavimo raditi onako kako znamo, nego na način da radimo onako kako će ga drugi prije i bolje prihvatiti.

Naš temeljni problem je u tome da konstantno pakujemo i dostavljamo savršenu poruku islama na način kako se to nekad radilo pretjerano se ne brinući za konačni rezultat. Mi govorimo ljudima ono što imamo kazati, a ne ono što bi oni trebali čuti. To vam je isto kao da jedna kompanija insistira na diskontnoj prodaji, zatvarajući oči pred činjenicom da trgovanje na internetu iz godine u godinu raste. Radi ilustracije navodimo da je najposjećenija web stranica u BiH, ako se izuzme Google, Facebook i YouTube, web stranica putem koje možete prodavati i kupovati.

Test

Prije dvadeset godina je došao internet u Bosnu. Unutar državnih bosanskih granica djeluje devedeset medžlisa Islamske zajednice od kojih do dan danas, februar 2016., njih 40-tak nema svoju web-stranicu na kojoj bi, u najmanju ruku, postavili adresu, brojeve telefona i način kako se odgovorne osobe mogu kontaktirati. A da ne govorimo o reklamiranju svojih aktivnosti i dostavljanju poruke islama generaciji koja, mi to htjeli ili ne htjeli priznati visi na interentu. Oko 40 medžlisa ima zvaničan Facebook profil/stranicu, a samo 25 medžlisa ima i web stranicu i profil/stranicu. Web stranice i Facebook profili su samo novi načini putem kojih se može prenositi poruka islama. I da se razumijemo, ovdje se ne radi samo o internetu, ovdje se radi i o drugim neiskorištenim načinima pakovanja islamske poruke kao što su npr., islamski stripovi za djecu sa herojima iz islamske i nacionalne povijesti (poput Zagora ili Bleka uz koje su odrasle generacije), animirani i igrani filmovi, video-igrice i sl.

Insistiranje na hitnom hvatanju koraka s vremenom u reklamiranju i dostavljanju ljudima poruke islama neki će smatrati revolucionarnim i(li) vizionarskim zahtjevima, a istina je takva da je to u biti hvatanje zadnjeg vagona sa modernim svijetom.

Komentariši

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.